Támogatónk: Magura

A Magura név 1893 óta a műszaki innováció, a maximális biztonság és a minőség szinonimája.

2018-ban ünnepelte fennállásának 125. évfordulóját, mely jelentős mérföldkő minden cégnél, legyen az kicsi vagy nagy. Már a család negyedik generációja, Fabian Auch viszi a családi tulajdonban lévő holdingot, amely a Bebro és a Magura elektronikai cég otthona. Auch dédapja, Gustav Magenwirth alapította a céget, aki 1866-ban született Bad Urach-ban. Így már nem is olyan nehéz kitalálni honnan is jött a Magura. MAGenwirth + URAch.

Gustav Magenwirth 1866. október 2-án született egy sváb városban, (Bad) Urach-ban, egy cipész, Konrad Magenwirth fiaként. Gustav-ot már fiatalon lenyűgözte a technológia. Nagy példaképénél, a Carl Benz motor- és autógyártónál kezdett dolgozni, ahol megmutathatta és bővíthette feltalálói tehetségét. 6 évet töltött Mannheimben és aktívan részt vett az első autók gyártásában. A Benznél eltöltött idő új szakmai lehetőségeket nyitott meg. Gustav gyorsan megértette, hogyan vezethet sikerhez a vállalkozói bátorság és a technikai újítások. Ezzel a felismeréssel együtt és Carl Benz bátorítása meggyőzte őt, hogy saját maga valósítsa meg az innovatív ötleteit a saját cégében.

/A szemfüleseknek ismerősek lehetnek ezek a nevek: Gustav, Luise, Martha, Klara, Julie.. bizony, a fékekről! :)/

A Magura hagyományának és fejlődésének ötvözetét az a tény is jellemzi, hogy a Magenwirth házat ma a Magenwirt Technologies holding cég székhelyeként használják, természetesen Bad Urach-ban.

/Bad Urach/

1957-ben a Magura átvett egy szintetikus anyagok fröccsöntő műhelyt a saját termékeinek és formatervezésének fejlesztésére. Ma a Magura a legmodernebb hülbeni gyárban gyárt, ahol a Carbotecture és Carbotecture SL anyagokat házon belül fejlesztik és gyártják.

Hülben egy szomszédos település, a gyártelepet 1964-ben vásárolták meg, azóta az üzem folyamatosan bővült. A hülbeni telephely a mai napig rendkívül modern, speciális, high-tech gépekkel burkolt műanyaggyárrá fejlődött. A Hülben mintegy 160 alkalmazottat foglalkoztat és több mint 1200 különböző műanyag alkatrészt gyárt.

/A Magura hülbeni telephelye/

A MAGURA TÖRTÉNELEM RÖVIDEN KÉPEKBEN

KERÉKPÁRSPORT

A márka kezdete óta a kerékpár szegmensben a MAGURA fékeket nagy megbízhatóságuk és kiemelkedő teljesítményük jellemzi. A nemzetközi sportsajtó számos ragyogó tudósítása és a MAGURA fékekkel elért világbajnoki címek megannyi sikere lenyűgözően bizonyítja kiváló teljesítményét.

Cégük az 1893-as alapítása óta a legjobb megoldások kidolgozására összpontosít az egyéni kerékpár használati forgatókönyvekre.

Fékspecialistaként a MAGURA mindig is rendkívül változatos termékválasztékot adott a kerékpárosoknak, biztosítva, hogy a TE speciális féked mindig elérhető legyen, a legjobb teljesítménnyel, gondtalan vezetéssel és biztonsággal – az TE saját vezetési stílusodhoz szabva.

A MAGURA fékrendszerei már számtalan győzelmet arattak német, európai és nemzetközi bajnokságokon. A profi versenyzőkkel együtt a MAGURA számos sikert ünnepelt a kerékpározás és a motorsport terén.

1996-os arany az atlantai olimpiai játékokon Mountain Bike, Bart Brentjens, a holland kerékpáros profi, MTB és Cross Country csapata.

2008-as arany a pekingi olimpiai játékokon, Cross Country kategóriában, Sabine Spitz német profi kerékpáros terepfutásban és maratonban nyert.

2011-ben Benny Strasser a Német DH Kupa 2011-es győztese volt Bald Wildbadban, és ugyanebben az évben összesített pontszámmal megnyerte az iXS Német DH Kupát.

2012-es arany a londoni olimpián, Cross Country kategóriában, Julie Bresset francia MBT-versenyző nyerte meg.

2013 Marcus Klausmann 15. alkalommal nyerte meg a német bajnoki címet DH-ban.

2014-ben Alban Lakata maratoni világbajnok lett. A 2014-es UCI MTB Marathon VB Pietermaritzburgban (Dél-Afrika) zajlott.

2017-ben Markus Bauer német MTB Maraton bajnok lett Gruibingenben/Wüttembergben.

2018-ban Loic Bruni DH világbajnok lett Lenzerheide-en.

/A Magura szponzorált kerékpáros versenyzői/

MOTORSPORT

A MAGURA 1923 óta fejleszt és gyárt kiváló minőségű motorkerékpár alkatrészeket, amelyeket ma is használnak neves márkák, köztük a BMW.

Immár 100 éve az innovatív technológia iránti szenvedélyünk alakítja tetteiket. Bárhol és bármiről is legyen szó, a MAGURA első osztályú irányítást, nagyobb biztonságot és megbízható működést biztosít a nagy teljesítményű termékekkel. A világ vezető motorkerékpárgyártói szakértelmükre és minőségükre támaszkodnak. Például a BMW, a Triumph, a Harley Davidson, a Piaggio és még sokan mások a Magura Performance alkatrészeire támaszkodnak. Természetesen az utólagos felszereléshez szükséges MAGURA kiegészítők is a legjobb minőségűek.

A MÁRKA LOGÓJA

A MAGURA NYILATKOZATAI A JÖVŐRŐL

„Az általunk végrehajtott változásokat akkor láthatjuk, ha visszatekintünk az elmúlt 125 évre, majd összehasonlítjuk az elmúlt néhány évvel. Egy biztos, hogy a változások egyre jobban felgyorsulnak [..]. Szerintem ez folytatódni fog, különösen most az e-mobilitás kapcsán.

„Az e-bike nem egy felhajtás, hanem egy igazi üzlet, és láthatjuk, hogy a jövőre nézve a növekvő üzletágak az e-MTB-k és az e-cargo kerékpárok.”

Az Auch még a motorkerékpár-alkatrészekkel is le kíván fedni minden mobilitási megoldást, beleértve a már meglévő és a jövőben létező alkatrészeket is, mint mondja: „1923 óta a BMW motorkerékpárok szállítója vagyunk [..]. Az elektronizálás hamarosan elkezdődik és úgy gondolom, hogy ez nagyon gyorsan fog megtörténni, ezért el kell döntened, hogy melyik irányba akarsz elindulni.”

Az elmúlt 30 év során a Magura a kerékpárszektor újoncából az első hidraulikus fékek 1987-es kifejlesztésével az iparág technológiai vezetőjévé változott: „Kitaláltuk a hidraulikus tárcsaféket, és azóta a kerékpár az üzlet legnagyobb része. Jelenleg a motorkerékpárok és kerékpárok terén járunk, így a következő fázis az e-mobilitás megoldásai lesz.”

A Magura innovatív ötleteket hozott létre az e-mobilitás terén és folyamatosan fejleszti a meglévő alkatrészeket, mint például az elektronikusan vezérelt nyeregcső.

/A hidraulikus felnifék fejlesztése/

2016-ban a vezeték nélkül állítható nyeregcső, a Vyron Elect rendkívül sikeres termék lett a kerékpárpiacon, és 2017 óta a Magura, a ZF Friedrichshafen és más cégek közös vállalkozásban egyesítették erejüket az e-mobilitás előmozdítása érdekében. A közös cél a növekedést támogató termékek fejlesztése, gyártása és értékesítése. Auch azt mondja: „Úgy gondolom, hogy az elmúlt 25 év legnagyobb csúcspontjai a kerékpár oldalon a hidraulikus felnifék és a hidraulikus tárcsafék voltak. Nemrég a Vyron nyeregcsővel is előrukkoltunk. Ezzel párhuzamosan a motorkerékpár alkatrészek, a tengelykapcsolók és a fékrendszerek terén is fejlődtünk, különösen a BMW-nél, így termék szempontból ezek voltak a csúcspontok.

Úgy gondolom, hogy ez lesz az az irány, amelyet folytatni fogunk, bármi is kerüljön szóba a portfólióhoz illő komponensként. Nyitottak vagyunk arra, hogy új utakat, új alkatrészeket és új megoldásokat találjunk partnereink számára, hogy segítsünk nekik a mobilitás világának részévé válni.”

Az e-mobilitás fontosságát a Magura számára mutatja a cég számos innovációja és terméke az elmúlt években. A Bosch-al közösen fejlesztették ki az első ABS rendszert kerékpárfékekhez, amely 2018 óta elérhető a piacon. A vezérlőrendszert a Bosch szállítja, a fékekhez pedig a Magura adja a tudást és a technológiát.

A Magura 125 éves fennállásának megünneplésére a cég kiadott egy évfordulós féket, amelyet különkiadásként, fa csomagolásban gyártottak, a mesterre és a féknyeregre gravírozva a jubileumi logóval. Az MT1893 limitált kiadásként készült.

Forrás: Magura 125 Jubi és BikeBiz

Lesd meg a német márka felhozatalát nálunk!